Szerencsére mindig találni múltunkról újabb és újabb forrást.
Moses Kagantvaci aki a 10. században élt, leírja a Hunok másik nevükön a Hungarok [Cungar] és Szemenderek más néven a szkíta Szabírok egyik fényes városát, Varsányt (Varachant) a Derbent-hágótól északra a Kaukázusban egy beszámoló alapján a 7-ik századból:
A kép illusztráció
"A városnak sok utcája van. Amerre járunk asztalosok, aranyművesek, gyógyitók vannak. A beszámolók szerint 682-ben érkezik meg erre a településre Makar és Kardos nevű térítő.
A városban mágus szentélyek voltak. Különösen tisztelték a szent fákat, nevezetesen egy óriási tölgyfát. Lovakat áldoztak ennek a fának a tövében.
Az emberek arany és ezüst amuletteket viseltek, amelyek sárkányokat ábrázoltak.
Varsány volt a szkíta-hungárok központi városa, mely Derbenttől északra volt.
A 600-as években keresztény templomok épültek ebben a hun királyságban. Ehhez az eseményhez kötődik Makar és Kardos püspökök neve is.
Bizonyos beszámolók szerint a keresztény térítés már az 500-as évek elején elkezdődött, de Makar és Kardos megjelenése a 600-as évekre ehető."
(A türk nevet felvett tingling népek által, a közép-ázsiai szkítiából elűzött őseink a Kaukázusban alapítottak új szkíta államokat, amíg az arabok és az iszlám innen újfent ki nem szorította őket, majd leltek véglegesen régi-új hazát a Kárpát-medencei ősi szkíta fészekben.)
Képek:
1, mágus szentély (illusztráció)
2, sárkány amulett (illusztráció)
3, Madzsar város romjai az 1700-as években
4, Sárkány nyakék, az ősi közép-ázsiai szkíta területekről. i.e.200 körül Sokan úgy tartják, hogy a védelmező sárkány kultuszt a kínaiak a szkítáktól vették át. (régészeti lelet)
5, Városok elhelyezkedése
Főbb ismert szkíta-hun-magyar városok:
Varsány (Varachan), Derbenttől északra
Burgur, Burgar
Bilkhar
Balandzsár - Bulker a Balandzsárok lakták, 922-ben a Volgai Bolgárokkal élnek együtt.
Vabandar
Szamandár, Szemender
Agathias 6. sz. azt írja hogy a kaukázusban van egy erőd, melyet Hungvárnak, Hunogurisnak hívnak.
Targu,Dargo szintén hun város
Magyar, Madzsar város, a mongol-tatár hadjáratok után, a tatárok lakták. A kaukázustól északra, körülbelül a Fekete-tenger és a Kaszpi-tenger között feküdt félúton.
Chouigars és Msndr (Valószínű hogy Szemender másik elnevezése)
Néhány szó Makar és Kardos térítőkről
A nevek magyarul egyértelműek, bár a Makar név kettős jelentéstartalommal bír. Története az ókori Görögország vallására nyúlik vissza. A „Makarios” név a mindenható isten jelképe volt. Akit ők Zeuszként ismertek. E változat szerint a fordítás alapján a Makar név jelentése „áldott, boldog".
Nálunk szkítáknál a teremtő istent hívták "Magúr", "Magyúr"-nak. A mai magyar néplélekből kikopott a neve, pedig az ősszkíták teremtő istene volt. A Makar név lehetett ennek az ősi szkíta névnek a görögösített, torzult változata. De találgatni nem akarunk. Mindez még további kutatást von maga után.
Nevének jelentése:
elsődleges: "Nagyúr", Nimród és fiai méltóságnévként ezt a megnevezést használták.
másodlagos, tartalmi jelentés: "Minden élet ősforrása"
A Kardos név csak és kizárólag a magyar nyelvből származhat, egyértelműen magyar név. Jelentése: Kardos.
Mind két név elterjedt volt szkíta őseinknél.
A Makar név megjelenik a közép-ázsiai szkíta pénzérméken is. Természetesen nem hagyhatjuk figyelmen kívül a Magyar név Makarrá való torzulását sem.
forrás: Moses Kagantvaci leírása, egyéb kutatási eredmények
képek:
városkép: link
sárkány amulett: link
sárkány nyakék: internet
szentély: link
Madzsar, Majar, Magyar város romjai: link
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.